Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16774
Tytuł: Po(k)ruszyć sen - pedagogika filozoficzna jako wybuchowe poszukiwanie
Autor: Maliszewski, Krzysztof
Słowa kluczowe: philosophical pedagogy; Socratic tradition; explosive search; worldview; dreams
Data wydania: 2017
Źródło: Kwartalnik Pedagogiczny, 2017, nr 1, s. 20-33
Abstrakt: Philosophical thinking has no fixed location. It is constructed of tensions between different areas of culture: science, art, religion, politics, education. Therefore, in this article the philo-sophical pedagogy has been presented as a point of view, not a discipline with clear boundaries. The source of this perspective is the Socratic tradition, especially two of its motifs: thinking without limits and the search of the real problems. Philosophical thinking protects a back-ground of education from becoming an ideology. It is also an effort devoted to broadening the expressivity of the sphere of education. So, we can say that philosophical pedagogy is a dynamite that disrupts some educational dreams (illusions) and simultaneously sets in motion other dreams (symbols, values).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16774
ISSN: 0023-5938
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maliszewski_Pokruszyc_sen_pedagogika_filozoficzna.pdf323,1 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons