DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Maliszewski, Krzysztof | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T14:06:45Z | - |
dc.date.available | 2020-12-01T14:06:45Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, T. 1 (2017), s. 15-22 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17487 | - |
dc.description.abstract | W ważnej i wartej przypomnienia książce z 1990 roku Andrea Folkierska odnotowała, że samoświadomość metodologiczna pedagogiki nie wyszła poza pozytywizm, czyli opiera się wciąż na – poddanych
tymczasem istotnej krytyce i nieadekwatnych do myśli współczesnej – założeniach logicznego empiryzmu, dekretujących naiwnie, że przez obserwację docieramy do pierwotnych danych doświadczenia (faktów),
a system możliwie jednoznacznych definicji zapewnia intersubiektywność twierdzeń teoretycznych: „Tym samym wszystko to, czym od lat trudnią się rzesze pracowników naukowych przywiązanych do standardowych
badań empirycznych, które obowiązkowo muszą zawierać poglądowe wykresy, tabelki zwane »naukowo« tablicami oraz często żmudne obliczenia statystyczne, zyskuje rangę naukowego badania”(Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | humanistyka | pl_PL |
dc.subject | pedagogika | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.title | Niebezpieczna humanistyka - wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji : wprowadzenie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|