http://hdl.handle.net/20.500.12128/17560
Tytuł: | Inteligencja emocjonalna i możliwości jej rozwijania w szkole |
Autor: | Przybyła-Basista, Hanna |
Słowa kluczowe: | inteligencja emocjonalna; inteligencja interpersonalna |
Data wydania: | 2000 |
Źródło: | Chowanna, 2000, t. 1, s. 135-143 |
Abstrakt: | Od chwili ukazania się książek D. Golemana (1997, 1999) i popularyzacji takich terminów, jak inteligencja emocjonalna i interpersonalna, coraz więcej psychologów i pedagogów praktyków interesuje się rozwijaniem tych umiejętności u dzieci i młodzieży. Powstają programy oparte na treningach umiejętności psychologicznych, przydatne w profilaktyce przemocy, redukcji zachowań agresywnych, w rozwiązywaniu konfliktów interpersonalnych itp. Nie oznacza to oczywiście, że przedtem nie było, zarówno na świecie, jak i w Polsce, programów profilaktycznych nastawionych na tego typu rozwój ( Ostrowska, Tatarowicz , red. 1996) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17560 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Przybyla_Basista_Inteligencja_emocjonalna.pdf | 429,4 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons