Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17750
Tytuł: Percepcja wzrokowa w stymulacji plastycznej dziecka
Autor: Szuścik, Urszula
Słowa kluczowe: percepcja wzrokowa; twórczość plastyczna; bazgrota; dziecko
Data wydania: 2020
Źródło: "Studia Pedagogiczne" Nr 35 (2020), s. 53-61
Abstrakt: W artykule przedstawiono założenia i wyniki eksperymentów naturalnych pedagogicznych w zakresie stymulacji twórczości plastycznej dziecka w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym (dzieci 2- i 3-letnich). Badania nad oddziaływaniem percepcji wzrokowej na aktywność plastyczną dziecka zrealizowano z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, szukając czynników rozwoju i stymulacji twórczości plastycznej dzieci w tym wieku. Kolejne badania nad percepcją wzrokową a twórczością plastyczną dziecka przeprowadzono badając strukturę bazgroty dziecięcej. W jednym i drugim przypadku metodą badawczą był eksperyment naturalny pedagogiczny techniką grup równoległych. Badania te stanowią punkt wyjścia dla tworzenia nowej koncepcji pedagogicznej stymulowania działań plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stymulacja ta stwarza dzieciom drogę eksperymentowania w dziedzinie problemów wizualnych i plastycznych, zapewniając możliwość dopracowywania się własnej struktury poszczególnych jakości wizualnych i rozwoju twórczości.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17750
DOI: 10.25951/4153
ISSN: 2083-179X
2449-8971
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szuscik_Percepcja_wzrokowa_w_stymulacji_tworczosci_plastycznej_dziecka.pdf305,41 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons