Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17752
Tytuł: Kształcenie nauczycieli w Polsce w opinii studentów edukacji wczesnoszkolnej - raport z badań
Autor: Grabowska, Barbara
Parlak, Mirosława
Słowa kluczowe: kształcenie nauczycieli; opinie studentów wczesnej edukacji
Data wydania: 2020
Źródło: "Studia Pedagogiczne" Nr 35 (2020), s. 267-279
Abstrakt: Założenia teoretyczne badań stanowiła koncepcja kształcenia nauczycieli Wincentego Okonia oraz Tadeusza Lewowickiego. Celem badań było poznanie opinii studentów na temat koncepcji kształcenia oraz o organizacji tegoż kształcenia. Badania z zastosowaniem anonimowej ankiety audytoryjnej zostały przeprowadzone w 2018 roku na wydziałach macierzystych autorek badań. Największe uznanie wśród studentów zyskała koncepcja wielostronnej edukacji. Badani studenci (najczęściej aktywni zawodowo) opowiedzieli się za dwustopniowym tokiem studiów, na których kształci się zwłaszcza nauczycieli przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej i szkoły podstawowej. Uzasadniali to możliwością pracy w zawodzie podczas studiów, a tym samym zdobywanie doświadczenia praktycznego. Za jednolitą formą studiów opowiadały się zwłaszcza osoby bierne zawodowo i pracujące niezgodnie ze zdobywanym wykształceniem, a zatem poza oświatą.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17752
DOI: 10.25951/4168
ISSN: 2083-179X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Grabowska_Ksztalcenie_nauczycieli_w_Polsce_w_opinii_studentow_edukacji_wczesnoszkolenj.pdf330,98 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons