Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/1804
Tytuł: | Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka |
Autor: | Szuścik, Urszula |
Słowa kluczowe: | psychology; plastic education; child; an aesthetic experience; art; creativity; artistic work |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | U. Szuścik, E. Linkiewicz (red.), "Sztuka, edukacja, kultura : z teorii i praktyki edukacji artystycznej" (S. 268-279). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The author is paying attention to the pschological aspect important and little stressed in
understanding the plastic artistic work of the child he appoints character of his artistic work.
He is underlining advantages of the aesthetic education and the division into stages in educating
the child for the art of, for for her surviving, understanding and expressing. From the Author’s
perspective undestanding is significant through of the child teaching experiences and an aestetic
experiences and them stimulation in the course of the education. In the process the Author is
showing the value of the art in contemporary educational of the child, as essential to this normal
development and the mental health. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1804 |
ISBN: | 9788380122833 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|