Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18239
Tytuł: Współczesne komunikowanie polityczne : między propagandą a marketingiem politycznym
Autor: Kolczyński, Mariusz
Słowa kluczowe: komunikowanie polityczne; marketing polityczny; mediatyzacja kampanii politycznych; propaganda polityczna
Data wydania: 2005
Źródło: "Studia Politicae Universitatis Silesiensis", T. 1, 2005, s. 225-234
Abstrakt: Komunikowanie polityczne stanowi od kilkudziesięciu lat jeden z kluczowych obszarów badawczych politologii. Mnogość naukowych analiz, podejmowanych z rozmaitych perspektyw poznawczych, nie rekompensuje w pełni braku jednoznacznych teorii wyjaśniających złożone mechanizmy przepływu komunikatów politycznych oraz niespójność terminologii, którą posługują się poszczególni badacze. Stąd też wydaje się, że najbardziej przydatne dla kompleksowej charakterystyki procesu komunikowania politycznego pozostają klasyczne koncepcje Harolda Lasswella i Paula Lazersfelda - koherentne teoretycznie i użyteczne w praktyce badawczej. Szczególnie, że biorąc pod uwagę różnorodność kampanii politycznych, praktycznego znaczenia nabiera przyjęte przez obydwu autorów założenie o perswazyjnym charakterze komunikowania politycznego. Zgodność efektów komunikowania z zaplanowanymi celami kampanii jawi się jako podstawowe kryterium skuteczności, oddziaływań komunikacyjnych [...].
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18239
ISSN: 1895-3492
2353-9747
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kolczynski_Wspolczesne_komunikowanie.pdf475,88 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons