http://hdl.handle.net/20.500.12128/18359
Tytuł: | Konferencja pt.: "Szkoła chicagowska w socjologii : tradycja myśli społecznej i wymogi współczesnej socjologii empirycznej" |
Autor: | Czekaj, Krzysztof Faliszek, Krystyna |
Słowa kluczowe: | konferencja naukowa; socjologia; myśl społeczna; szkoła chicagowska |
Data wydania: | 1992 |
Źródło: | Studia Socjologiczne, Nr 3/4 (1992), s. 233-235 |
Abstrakt: | W dniach 7-8 października 1991 r. odbyła się w Katowicach międzynarodowa konferencja naukowa poświęcona szkole chicagowskiej w socjologii z uwzględnieniem tradycji myśli społecznej oraz wymogów współczesnej socjologii empirycznej. Została ona zorganizowana przez Instytut Socjologii Uniwersytetu Śląskiego wspólnie z Sekcją Socjologii Miasta i Oddziałem Katowickim Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Socjologia polska będąc integralną częścią systemu socjologii światowej nie mogła pominąć setnej rocznicy założenia Departament of Sociology w ramach The University of Chicago, tym bardziej że właśnie tam uformowała się jedna z najbardziej znanych w świecie szkół socjologicznej refleksji. Jej nieprzemijająca atrakcyjność i aktualność została udokumentowana wieloma monografiami historyczno- socjologicznymi - np. autorstwa Martina Bulmera (1984) czy Roberta E.L. Farisa (1967) lub Jamesa T. Careya (1975), studiami krytycznymi - np. Lee Harveya (1987) czy Mary J. Deegan (1988). Badacze z różnych dyscyplin nauk społecznych na świecie niejednokrotnie sięgali i sięgają do imponującego dorobku szkoły chicagowskiej, której spuścizna pozwala lepiej poznać i rozwiązywać problemy społeczne, jakie niesie z sobą życie jednostki i grup ludzkich w warunkach środowiska podlegającego procesom urbanizacji i industrializacji (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18359 |
ISSN: | 2545-2770 0039-3371 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Czekaj_Konferencja_pt_Szkola.pdf | 311,63 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons