DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Wilk, Teresa | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-04T13:17:59Z | - |
dc.date.available | 2021-02-04T13:17:59Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" (2017), nr 7, s. 279-296 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18829 | - |
dc.description.abstract | Prezentowany tekst jest próbą zwrócenia uwagi na potrzeby oswojenia
dokonujących się zmian w przestrzeni globalnej. Zagrożenia i konsekwencje
współcześnie dokonujących się przemian w wieloaspektowym zakresie implikują
potrzebę podejmowania zintegrowanych działań edukacyjnych. W tekście uwagę
skupiam na działaniach szkoły/nauczyciela w sytuacji nieładu światowego. Istotną
kwestią pozostaje świadomość nauczycieli oraz ich aktywność wychowawczo-edukacyjna
zorientowana na kreowanie świadomości młodych ludzi wobec permanentnych
zmian oraz zjawiska wielokulturowości. Jak wskazują minione epoki,
istotnym instrumentem regulującym pozytywne współistnienie, relacje społeczne,
wspólne funkcjonowanie pozostaje kultura i sztuka, będąca nie tylko odzwierciedleniem
rzeczywistości, ale ważnym społecznym komunikatem, materiałem
edukacyjnym, a nade wszystko spoiwem społeczności, szczególnie wielokulturowych.
Uwzględniając wartość kultury/sztuki, nie tylko jej artyzm, estetykę, ale jej
utylitaryzm, celowym zamysłem pozostaje włączenie jej do działań edukacyjnych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | zmiany | pl_PL |
dc.subject | nieład | pl_PL |
dc.subject | zagrożenia | pl_PL |
dc.subject | kultura | pl_PL |
dc.subject | sztuka | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | oswajanie | pl_PL |
dc.subject | potrzeba | pl_PL |
dc.subject | świadomość | pl_PL |
dc.title | Nauczyciel wobec nieładu światowego : czyli o potrzebie (redefinicji) świadomości zadań nauczyciela w sytuacji kontrolowanych i niekontrolowanych zmian oraz możliwościach wykorzystania sztuki w procesie ich oswajania | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2017.02.18 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|