Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18968
Tytuł: Perswazja w reklamach charytatywnych
Autor: Wójciuk, Anna
Słowa kluczowe: charity advertisements; linguistic persuasion
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Mitrenga (red.), "Między przeszłością a teraźniejszością : rozważania o języku i tekście" (S. 67-84). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The following article concerns the linguistic resources of persuasion used in charity advertisements. The senders of messages encouraging to participate in charity events employ different linguistic means of persuasion appealing to the recipients. This analysis is based on the resources most frequently used in charity advertisements. The research material comprises 100 posters encouraging: monetary donations to a charity, purchasing items and participating in auctions the revenue from which is transferred for the realization of statutory goals of a charity organization, participating in the collection of items for persons in a difficult life situation and stray animals, and also participating in charity sports competitions, races, swimming competitions, dancing competitions, music concerts, and so on.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18968
ISBN: 9788322635506
9788322635513
ISSN: 2300-0023
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojciuk_Perswazja_w_reklamach.pdf1,36 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons