Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19353
Tytuł: Ciągłość czy wydarzenie? : pytanie o cel dydaktyki lektury
Autor: Koziołek, Krystyna
Słowa kluczowe: reading; interpretation; meditation
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Jaskóła, M. Wójcik-Dudek (red), "Język - lektura - interpretacja w dydaktyce szkolnej" (S. 65- 75). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The researcher proves that the purpose of didactics of reading is to create the continuity, although the process takes place due to an encounter with a specific, finite and single text. This means that the teacher, while working with his/her pupils on developing careful reading of individual works, at the same time imparts the knowledge not about a set or a collection of texts, but how to see literature in every single poem and story. Only thus the continuity is being formed. It is understood not as a consequence of subsequent texts, but as the repetition of point reading, which is possible thanks to being active and meditation. Hence, the repetition of the reading renews the text and reading, that is literature, resulting in an insatiable habit, which is the real purpose of didactics of reading.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19353
ISBN: 9788322634653
9788322634660
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Koziolek_Ciaglosc_czy_wydarzenie_pytanie_o_cel_dydaktyki_lektury.pdf3,43 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons