Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/19412
Tytuł: | Z teorii i praktyki edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego, czyli o działaniach edukacyjnych oraz udziale technik i mediów plastycznych w stymulowaniu dziecięcej kreatywności i wyobraźni plastycznej : wymiar poznawczy |
Autor: | Mazepa-Domagała, Beata |
Słowa kluczowe: | early school education; art education; changes in speech therapy; scientific activity |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Chowanna, 2019, t. Jubileuszowy, s. 159-186 |
Abstrakt: | The present text is an effect of considerations devoted to art educa-tion of an early-school child focused on stimulating children’s creativity and artistic imagination. The first part of the article presents considerations re-garding the issue of artistic imagination and creativity. The second part dis-cusses the concept of designing artistic activities at the level of early school education as a stimulator of imagination and child creativity. The third part of the article is an attempt to present the possibilities of using the techniques of contemporary art as a platform for pedagogical activities. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19412 |
DOI: | 10.31261/CHOWANNA.2019.S.09 |
ISSN: | 2353-9682 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|