Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19472
Tytuł: Uczeń słaby - studium przypadku
Autor: Kiliańska-Przybyło, Grażyna
Słowa kluczowe: uczeń słaby; nauka języka obcego
Data wydania: 1999
Źródło: Nauczyciel i Szkoła, T. 1, nr 6 (1999) s. 40-45
Abstrakt: Na czym polega osiąganie sukcesów? Czy istnieje recepta lub niezawodny i najlepiej bezbolesny sposób na milą, szybką i łatwą naukę języka obcego? A może trzeba mieć własne, niepowtarzalne metody, które okazują się bezużyteczne dla innych? Pytania tego typu stawia sobie uczący się języka obcego. Rzadko kiedy interesuje go ewentualna porażka. Rozpoczynając naukę, w ogóle zdaje się nie zastanawiać nad możliwością niepowodzenia. Refleksja przychodzi dopiero później, o ile w ogóle. Nawet jeśli uczący podejmuje się analizy własnych osiągnięć, zawsze robi to w kategoriach sukcesu i korzyści (co zmienić, aby było lepiej?). Częściej jednak następuje krytyka systemu, np. kursu, szkoły, nauczyciela, czyli oddalenie winy od siebie i niejednokrotnie rezygnacja z nauki języka obcego. Dlaczego? Odpowiedzi należy szukać w podejściu do ucznia słabego językowo. Jak traktowany jest więc uczeń slaby językowo? Jako niepowodzenie nauczyciela? Produkt uboczny procesu kształcenia? Ktoś obecny na lekcji tylko ciałem, a nie duchem? (pod warunkiem, jeśli uczeń taki siedzi spokojnie). Jako jednostka dezorganizująca pracę na lekcji, jeśli jest to uczeń nadpobudliwy? Wreszciejaką rolę powinien uczeń slaby pełnić w klasie? Czy należy ignorować go? Poświęcać mu całą uwagę? Dostosować program i tempo nauki do niego? (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19472
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kilianska_Przybylo_Uczen_slaby.pdf785,49 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons