Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19729
Tytuł: Pytanie o wolność w polskiej szkole. Rozważania przy myśli Martina Heideggera
Autor: Archacka, Magdalena
Słowa kluczowe: Heidegger; the essence of technology; education; learning; freedom; presentation; set; composition; thinking; istota techniki; edukacja; uczenie się; wolność; przedstawienie; zestaw; skład; myślenie
Data wydania: 2017
Źródło: "Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja", (2017), nr 4, s. 23-44
Abstrakt: In the article I am posing a question on the possibility of the occurrence of freedom in the school educational space, in the light of M. Heidegger’s philosophical concept. The departure point of the undertaken considerations is a thought formed in the essay of “The question of technology”, where the philosopher presents a technical character of the contemporary civilisation. The aim of the article is to outline the possibility of transition from the presentation concept of education to the thinking about learning understood as discovering the essence of humanity. My analysis of daily school practices will allow me to show those elements, which build a technical essence of school education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19729
ISSN: 1505-8808
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Archacka_pytanie_o_wolnosc_w_polskiej_szkole.pdf865,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons