Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/19729
Tytuł: | Pytanie o wolność w polskiej szkole. Rozważania przy myśli Martina Heideggera |
Autor: | Archacka, Magdalena |
Słowa kluczowe: | Heidegger; the essence of technology; education; learning; freedom; presentation; set; composition; thinking; istota techniki; edukacja; uczenie się; wolność; przedstawienie; zestaw; skład; myślenie |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | "Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja", (2017), nr 4, s. 23-44 |
Abstrakt: | In the article I am posing a question on the possibility of the occurrence of freedom in the school
educational space, in the light of M. Heidegger’s philosophical concept. The departure point of the undertaken
considerations is a thought formed in the essay of “The question of technology”, where the philosopher presents a technical character of the contemporary civilisation. The aim of the article is to
outline the possibility of transition from the presentation concept of education to the thinking about
learning understood as discovering the essence of humanity. My analysis of daily school practices will
allow me to show those elements, which build a technical essence of school education. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19729 |
ISSN: | 1505-8808 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|