http://hdl.handle.net/20.500.12128/19968
Tytuł: | Odstępstwa od normy językowej u uczniów w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym |
Autor: | Polański, Edward Przybyla, Olga |
Słowa kluczowe: | kształcenie wczesno-szkone; normy językowe |
Data wydania: | 2002 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 185-194 |
Abstrakt: | W badaniach nad językiem uczniów wiele uwagi poświęca się zarówno zagadnieniom poprawności językowej i kulturze języka, jak i sprawności komunikacyjnej uczniów. Rozwijanie świadomości językowej osiąga się między innymi poprzez analizę błędów językowych - nieświadomych odstępstw od normy językowej obowiązującej w danym momecie1. Istnieje wiele klasyfikacji błędów językowych2. Dla potrzeb analizy przyjmujemy szkolny podział błędów językowych autorstwa Andrzeja Markowskiego.(...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19968 |
ISSN: | 1426-9899 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Polanski_Odstepstwa_od_normy_jezykowej_u.pdf | 537,37 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons