http://hdl.handle.net/20.500.12128/20077
Tytuł: | Komputerowe nauczanie ortografii w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym |
Autor: | Przybyla, Olga Polański, Edward |
Słowa kluczowe: | ortografia; nauczanie |
Data wydania: | 2003 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2003, nr 1/2, s. 362-372 |
Abstrakt: | W ostatnich latach komputer stał się powszechną pomocą w edukacji językowej. Należy bowiem do środków dydaktycznych, które rozwijają zdolności poznawcze (głównie percepcję wzrokowo - słuchową), angażują emocjonalnie uczniów, przez co wyzwalają ich spostrzegawczość, obserwację i zdolności twórczego myślenia, wzmacniają motywację, rozwijają zainteresowania oraz wywołuj ą ciekawość, chęć i gotowość do uczenia się. Dostarczają również wzorów działania i instruktażu wizualnego. Istotny jest także fakt, że komputerowe nauczanie ortografii umożliwia podmiotowe traktowanie ucznia, uwzględnianie antropocentrycznego sposobu nauczania1, dzięki któremu można brać pod uwagę osobiste preferencje każdego ucznia. (...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20077 |
ISSN: | 1426-9899 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Przybyla_Komputerowe_nauczanie.pdf | 689,37 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons