http://hdl.handle.net/20.500.12128/20091
Tytuł: | Znaczenie dotyku w kontekście integracji sensorycznej : szkic z antropologii filozoficznej i pedagogiki |
Tytuł równoległy: | The meaning of touch in the context sensuous integration |
Autor: | Szymik, Eugeniusz Sebesta, Jadwiga |
Słowa kluczowe: | Zmysł dotyku; metoda sondażu diagnostycznego |
Data wydania: | 2011 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2011, nr 2, s. 121-134 |
Abstrakt: | Artykuł przybliża czytelnikowi znaczenie zmysłu dotyku w kontekście integracji sensorycznej. Ujmuje aspekty filozoficzne i antropologiczne zagadnień związanych z dotykiem na przestrzeni dziejów myśli zachodniej. Z przeprowadzonych badań wynika, że nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej posiadają odpowiednią wiedzę na temat znaczenia zmysłu dotyku w rozwoju małego dziecka, co ułatwi im zrozumienie kwestii dotyczących integracji sensorycznej i jej zaburzeń. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20091 |
ISSN: | 1426-9899 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Szymik_Znaczenie_dotyku_w_kontekscie_integracji.pdf | 411,35 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons