Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20191
Tytuł: Rodzic w roli nauczyciela, czyli o organizacji procesu kształcenia i wychowania z perspektywy rodziców uczących swoje dzieci w domach
Autor: Szafrańska, Anna
Pawlak, Justyna
Słowa kluczowe: edukacja domowa; rodzice; organizacja procesu kształcenia i wychowania
Data wydania: 2021
Źródło: "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia" Vol. 34, no. 1 (2021), s. 79-90
Abstrakt: Coraz częściej szkoła spotyka się z krytyczną oceną oraz zwiększa się potrzeba możliwości alternatywnego kształcenia dzieci i młodzieży. Wpisuje się w to rosnącą popularność edukacji domowej, w Polsce bowiem nie ma obowiązku szkolnego, tylko jest obowiązek edukacji. Przeprowadzone badania wskazują, że rodzice decydujący się na uczenie dzieci w domach rezygnują ze szkoły przede wszystkim ze względu na jej negatywną ocenę oraz własne doświadczenia, które sprawiają, że chcą chronić dzieci przed negatywnym wpływem szkoły. W niniejszym artykule zaprezentowano analizy uzyskanych wyników badań dotyczących deklaracji rodziców na temat wymaganych kompetencji, kwalifikacji i wiedzy przydatnych w sytuacji podejmowania się uczenia dzieci w domu, a także organizacji przez respondentów procesu kształcenia w systemie edukacji domowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20191
DOI: 10.17951/j.2021.34.1.79-90
ISSN: 0867-2040
2449-8521
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafranska_Rodzic_w_roli_nauczyciela_czyli_o_organizacji_procesu_ksztalcenia_i_wychowania.pdf938,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons