Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20637
Tytuł: Johna Henry’ego Newmana teoria edukacji katolickiej
Tytuł równoległy: John Henry Newman's Theory of Catholic Education
Autor: Surmiak, Wojciech
Słowa kluczowe: John Henry Newman; catholic university; liberal education; theology; philosophical mind; uniwersytet katolicki; „wolna” edukacja; teologia; umysł filozoficzny
Data wydania: 2021
Źródło: "Roczniki Teologiczne" (2021), T. 68, z. 3, s. 95-113
Abstrakt: In this paper it will be explained that there is some ambiguity over how much Newman's arguments for liberal education are actually grounded in more general theological arguments about the distinctive nature of Catholic education. In what follows it will be argued that Newman’s work is helpful in drowning attention to one of the central problems within the theory of Catholic education, namely what ought to be the relationship between educational and (Catholic) theology.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20637
DOI: 10.18290/rt.21683-5
ISSN: 2543-5973
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Surmiak_johna_henrego_newmana_teoria.pdf390,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons