Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20678
Tytuł: Ewaluacja jako mistyfikacja nadzoru procesu dydaktycznego
Autor: Kopczyński, Tomasz
Słowa kluczowe: evaluation; strategy evaluation; system support; surveillance; assessment; diagnosis
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: U. Szuścik, D. Kocurek (red.), "Ewaluacja w edukacji - teoria i praktyka" (S. 49-59). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The subject of the article is evaluation perceived as a mystification of didactic supervision. The author indicates the indirect and direct elements influencing this process. Professor Śliwerski describes the evaluation as: „the socialist process of painting grass in green.” The average cost of the evaluation on a national scale amounts to millions of PLN. So what is the outcome of this study? Does the evaluation it costs a taxpayer so much? And if it is actually so expensive, why is its level of suitability and representation of educational reality so low? The author tries to answer these main questions in the article.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20678
ISBN: 978-83-226-3730-2
978-83-226-3731-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kopczynski_Ewaluacja_jako_mistyfikacja_nadzoru_procesu_dydaktycznego.pdf360,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons