Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20717
Tytuł: EFL pronunciation teaching to Polish English studies majors
Autor: Rojczyk, Arkadiusz
Porzuczek, Andrzej
Słowa kluczowe: teaching pronunciation; metacompetence; segmentals; suprasegmentals; speech perception; pronunciation pedagogy
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker (red.), "Challenges of foreign language instruction in the university context" (S. 9-25). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article discusses selected issues in teaching English pronunciation to Polish learners at the university level. The main assumption is that metacompetence and practical training are inseparable in that they interact effectively in successful pronunciation pedagogy. We discuss segmental issues, such as vowel category learning and teaching stop aspiration. Next, we proceed to suprasegmental elements, such as intonation, stress, and rhythm. We attempt to show how integrating students’ general knowledge of linguistics with various training tasks in speech perception and production may lead to improved production and perception in English.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20717
ISBN: 978‑83‑226‑3407- 3
978‑83‑226‑3408- 0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rojczyk_Porzuczek_EFL_pronunciation_teaching_to_Polish_English_studies_majors.pdf458,55 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons