http://hdl.handle.net/20.500.12128/20721
Tytuł: | O funkcjonowaniu nauczyciela "na starcie" - zarys problemu |
Autor: | Oelszlaeger-Kosturek, Beata |
Słowa kluczowe: | teacher; teaching profession; eacher roles; teacher attitudes; teacher’s characteristics |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | U. Szuścik, R. Raszka, A. Trzcionka-Wieczorek (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 3, Współdziałanie rodziców - dziecka - nauczyciela" (s. 131-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The author of this article discusses the difficulties teachers face when taking up work at school. She points to a number of factors which may have an influence on the type of activity shown by newly qualified teachers, on the roles played by them, and on their attitudes and characteristics. Apart from the specifics of the teacher body in a given institution, the author points to errors in the training of pedagogy students at universities and to the wrong attitudes often shown by students of pedagogy – would -be teachers. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20721 |
ISBN: | 978-83-226-3341-0 978-83-226-3342-7 |
ISSN: | 0208-6336 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Oelszlaeger_Kosturek_O_funkcjonowaniu_nauczyciela.pdf | 314,14 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons