Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20721
Tytuł: O funkcjonowaniu nauczyciela "na starcie" - zarys problemu
Autor: Oelszlaeger-Kosturek, Beata
Słowa kluczowe: teacher; teaching profession; eacher roles; teacher attitudes; teacher’s characteristics
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: U. Szuścik, R. Raszka, A. Trzcionka-Wieczorek (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 3, Współdziałanie rodziców - dziecka - nauczyciela" (s. 131-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The author of this article discusses the difficulties teachers face when taking up work at school. She points to a number of factors which may have an influence on the type of activity shown by newly qualified teachers, on the roles played by them, and on their attitudes and characteristics. Apart from the specifics of the teacher body in a given institution, the author points to errors in the training of pedagogy students at universities and to the wrong attitudes often shown by students of pedagogy – would -be teachers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20721
ISBN: 978-83-226-3341-0
978-83-226-3342-7
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Oelszlaeger_Kosturek_O_funkcjonowaniu_nauczyciela.pdf314,14 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons