Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20823
Tytuł: Teksty obcojęzyczne i ko(n)teksty nauki języków obcych w dwudziestoleciu międzywojennym a kształcenie polonistyczne
Tytuł równoległy: Foreign texts and contexts of foreign language teaching in the interwar period and their references to teaching the Polish language and culture
Autor: Przyklenk, Joanna
Słowa kluczowe: glottodidactic discourse; teaching foreign languages; interwar period
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Źródło: A. Achtelik, K. Graboń (red.), „W kręgu (glotto)dydaktyki”. (S. 128-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: The author proves the need to analyse foreign texts and contexts of foreign language teaching in order to describe the linguistically oriented glottodidactic discourse of the interwar period. The analysis is based on the foreign literature reading list entitled Biblioteka ucznia and published in Poradnik w sprawach nauczania i wychowania oraz administracji w szkołach ogólnokształcących (volume V, issue 5/11) in Warsaw in 1933. Referring to the short reviews that Biblioteka ucznia contains, the article author discusses the didactic goals (practical, cognitive, educational). She also considers the context of Polish studies as well as the didactic and pluralist context of foreign language teaching and refers to the problem of evaluation and persuasiveness of this reading list.
Opis: VI Światowy Kongres Polonistów, Katowice, 22–25 czerwca 2016 r.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20823
ISBN: 978-83-226-3584-1
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przyklenk_Teksty obcojęzyczne.pdf649,03 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons