Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20823
Title: Teksty obcojęzyczne i ko(n)teksty nauki języków obcych w dwudziestoleciu międzywojennym a kształcenie polonistyczne
Other Titles: Foreign texts and contexts of foreign language teaching in the interwar period and their references to teaching the Polish language and culture
Authors: Przyklenk, Joanna
Keywords: glottodidactic discourse; teaching foreign languages; interwar period
Issue Date: 2018
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Citation: A. Achtelik, K. Graboń (red.), „W kręgu (glotto)dydaktyki”. (S. 128-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstract: The author proves the need to analyse foreign texts and contexts of foreign language teaching in order to describe the linguistically oriented glottodidactic discourse of the interwar period. The analysis is based on the foreign literature reading list entitled Biblioteka ucznia and published in Poradnik w sprawach nauczania i wychowania oraz administracji w szkołach ogólnokształcących (volume V, issue 5/11) in Warsaw in 1933. Referring to the short reviews that Biblioteka ucznia contains, the article author discusses the didactic goals (practical, cognitive, educational). She also considers the context of Polish studies as well as the didactic and pluralist context of foreign language teaching and refers to the problem of evaluation and persuasiveness of this reading list.
Description: VI Światowy Kongres Polonistów, Katowice, 22–25 czerwca 2016 r.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20823
ISBN: 978-83-226-3584-1
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Przyklenk_Teksty obcojęzyczne.pdf649,03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons