Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21016
Tytuł: Wideoblog jako narzędzie autoprezentacji i autopromocji : charakterystyka gatunku na podstawie wideoblogów o rozwoju osobistym
Tytuł równoległy: Video blog as an instrument of autopresentation and self-promotion : genre characteristics based on personal development video blogs
Autor: Deditius, Sabina
Słowa kluczowe: video blog; self-promotion
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), " Autopromocja, autoprezentacja,wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4" (S. 45-57). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstrakt: The purpose of the paper is to discuss the subject matter of autopresentation and self-promotion in the context of new media with particular emphasis on the opportunities created in this field of video blog. At present, video blogging is an important instrument of creating your own image and your own company, and also promoting of provided services due to the communication and persuasive potential that it includes. The vlogers’ comments assume subjective character, they are supposed to give the personality of the author back, underline the quality of his services, but at the same time to create the sensation of frankness and closeness with the receiver of the message. In the article we make a genre and discourse analysis based on video blogs about the personal development. We analyse the rules of the speech composition, its structure and language resources that are applied.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21016
ISBN: 978-83-226-3388-5
978-83-226-3389-2
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Deditius_Wideoblog_jako_narzedzie_autoprezentacji_i_autopromocji.pdf364,57 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons