http://hdl.handle.net/20.500.12128/21634
Title: | Szlagiery i covery : piosenka estradowa jako przedmiot edukacji kulturowej cudzoziemców |
Authors: | Cudak, Romuald Tambor, Jolanta |
Keywords: | edukacja polonistyczna cudzoziemców; piosenka w nauczaniu języka polskiego; piosenka w nauczaniu kulturowym i historycznymne |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 343-352). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Zagadnienie możliwości i sposobów wykorzystania piosenki w edukacji polonistycznej cudzoziemców doczekało się już kilku opracowań. W praktyce glottodydaktycznej piosenka pojawiła się również na zajęciach lektoratowych. Jej obecność jest motywowana dwojako. Chodzi przede wszystkim o zajęcia, na których piosenka pełni funkcję jednego z poręcznych narzędzi do nauczania języka polskiego jako obcego. Na korzyść jej użycia przemawia w tym przypadku fakt, że tekst piosenkowy należy do grupy tekstów autentycznych, niepreparowanych na użytek tematyki językowej zajęć, i umożliwia odtworzenie sytuacji charakterystycznych dla komunikacji potocznej, jak również pozwala utrwalać kompetencję językową z perspektywy gramatycznej w sposób niejako „spontaniczny”. Nie bez znaczenia jest również wokalno‑muzyczny charakter tekstu zamieniający salę lekcyjną w salę koncertową i wzbudzający wśród ćwiczących dodatkowe emocje oraz reakcje estetyczne. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21634 |
ISBN: | 978-83-226-3309-0 |
ISSN: | 978-83-226-3308-3 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cudak_Szlagiery_i_covery_piosenka_estradowa_jako_przedmiot_edukacji_kulturowej.pdf | 517,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License