Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/21802
Tytuł: | Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym : kilka obszarów potrzebnych zmian |
Autor: | Musioł, Marcin |
Słowa kluczowe: | edukacja informatyczna; edukacja wczesnoszkolna; information technology education; elementary education |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego |
Źródło: | A. Piecuch (red.), "Dydaktyka informatyki. [T.] 14" (S. 80-88). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego |
Abstrakt: | For years now, information technology in grades 1 to 3 has been taught on a mandatory basis. Despite this, a number of problems related thereto still have not been solved. These include no computer laboratories adapted to the needs and capacities of pupils, insufficient IT competences among many early childhood education teachers, curricula and related course books which are quite poor in content, methodological mistakes made by teachers, in particular consisting in the lack of assigning specific activities to pupils and monitoring the completion thereof, as well as in an incorrect integration and correlating the IT content. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21802 |
DOI: | 10.15584/di.2019.14.7 |
ISBN: | 978-83-7996-740-7 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|