Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21815
Tytuł: Kreatywność jako przedmiot badań edukacyjno-muzycznych
Autor: Kataryńczuk-Mania, Lidia
Kołodziejski, Maciej
Kisiel, Mirosław
Słowa kluczowe: creative and reproductive expression; musical creativity; music education; ekspresja twórcza i odtwórcza; kreatywność muzyczna; kształcenie muzyczne
Data wydania: 2019
Źródło: "Rocznik Lubuski" (2019), T. 45, cz. 1, s. 191-204
Abstrakt: The article contains theoretical and research considerations on musical creativity. It focuses on artistic activities in the areas of creative and reproductive creativity and perception, referring to selected systemic solutions in music education. It is emphasized that both teachers and pupils, active participants in the artistic and educational process, play an important and creative role in the course of music education. The authors show different research approaches and emphasize the urgent need to conduct research showing the true picture of the implementation of creative music education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21815
DOI: 10.34768/rl.2019.v451.12
ISSN: 0485-3083
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_kreatywnosc_jako_przedmiot_badan.pdf453,04 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons