Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22138
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSieroń, Dorota-
dc.date.accessioned2021-12-17T16:56:32Z-
dc.date.available2021-12-17T16:56:32Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Edukacja" Nr 3 (2020), s. 68-75pl_PL
dc.identifier.issn0239-6858-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22138-
dc.description.abstractW niniejszym artykule podejmuje się próbę zdefiniowania pola edukacji kulturalnej jako formacji osobowościowej. Dostrzeżona zostaje ranga i znaczenie dorobku polskiej pedagogiki społecznej. Odnosząc się do czołowych twórców: Heleny Radlińskiej, Stefani Sempołowskiej, Ireny Sendlerowej, Janusza Korczaka, Henryka Jordana, autorka dowodzi, że troska o grupy społecznie marginalizowane była zawsze w centrum działań pedagogicznych. A przy tym dbałość o kulturę prawną stanowiła wyraźny rys pedagogiki społecznej i wciąż pozostaje wyzwaniem dla edukacji kulturalnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectedukacja kulturalnapl_PL
dc.subjectkultura prawnapl_PL
dc.subjectpedagogika społecznapl_PL
dc.titleTroska o kulturę prawną wśród celów edukacji kulturalnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.24131/3724.200305-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sieron_Troska_o_kulture_prawna_wsrod_celow_edukacji_kulturalnej.pdf362,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons