DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sieroń, Dorota | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-17T16:56:32Z | - |
dc.date.available | 2021-12-17T16:56:32Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja" Nr 3 (2020), s. 68-75 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0239-6858 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22138 | - |
dc.description.abstract | W niniejszym artykule podejmuje się próbę zdefiniowania pola edukacji kulturalnej jako formacji osobowościowej. Dostrzeżona zostaje ranga i znaczenie dorobku polskiej pedagogiki społecznej. Odnosząc się do czołowych twórców: Heleny Radlińskiej, Stefani Sempołowskiej, Ireny Sendlerowej, Janusza Korczaka, Henryka Jordana, autorka dowodzi, że troska o grupy społecznie marginalizowane była zawsze w centrum działań pedagogicznych. A przy tym dbałość o kulturę prawną stanowiła wyraźny rys pedagogiki społecznej i wciąż pozostaje wyzwaniem dla edukacji kulturalnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja kulturalna | pl_PL |
dc.subject | kultura prawna | pl_PL |
dc.subject | pedagogika społeczna | pl_PL |
dc.title | Troska o kulturę prawną wśród celów edukacji kulturalnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.24131/3724.200305 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|