Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/22349
Tytuł: | Przestrzenna organizacja klasy integracyjnej |
Autor: | Wojtas-Rduch, Anna |
Słowa kluczowe: | uczeń; osoba z niepełnosprawnością; przestrzeń; miejsce; edukacja integracyjna |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | "Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych" T. 26 (2018), s. 33-41 |
Abstrakt: | Aktualnie na gruncie pedagogiki specjalnej brakuje szerszych prób deskrypcji przestrzeni klasy integracyjnej
oraz prób wyjaśnienia uwarunkowań kształtujących jej stan. Celem artykułu jest nawiązanie
do przestrzeni w edukacji integracyjnej. Przestrzeń to zbiór elementów, które wzajemnie
na siebie oddziałują. To również miejsce kształtujące wzajemne relacje, procesy komunikacyjne,
postawy. Rozmieszczenie poszczególnych elementów fizycznych w zaplanowanej przestrzeni może
więc warunkować procesy socjalizacji, wychowania i kształcenia. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22349 |
DOI: | 10.31261/PERiSON.2018.26.04 |
ISSN: | 2391-9973 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|