Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23095
Tytuł: Hejt internetowy jako narzędzie dekompozycji wizerunku politycznego
Tytuł równoległy: "Internet hate" as a tool of political image disintegration
Autor: Kolczyński, Mariusz
Słowa kluczowe: strategies of political communication; electoral campaigns; political image; negative actions; “internet hate”
Data wydania: 2017
Źródło: "Studia Politologiczne", Vol. 45, 2017, s. 128-143
Abstrakt: The ways in which the Internet is used in modern electoral campaigns does not diverge from standard actions typical for traditional media, particularly the television. Amorphous space of the Internet creates model-like conditions to implement diverse communication strategies aimed at different target populations, in terms of contents, and the overall way of influencing their views. The article proposes that negative actions on the Internet can be perceived as a creative step up from the previous concepts of influencing the public during political campaigns. Nowadays, these actions include “internet hate”, which complements the traditional methods of exercising the political influence.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23095
ISSN: 1640-8888
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kolczynski_Hejt_internetowy.pdf779,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons