http://hdl.handle.net/20.500.12128/23250
Tytuł: | O wartościach cenionych przez nauczycieli przedszkoli |
Autor: | Paprotna, Gabriela |
Słowa kluczowe: | edukacja; dobro dziecka; wartości |
Data wydania: | 1997 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 1997, nr 1, s. 85-92 |
Abstrakt: | Obecnie w edukacji wiele uwagi poświęca się problematyce wartości. Wiąże się to ze stopniowym odchodzeniem od kształcenia adaptacyjnego (dla wiadomości i umiejętności) na rzecz kształcenia kreatywnego, w którym wartości wyznaczają kierunek działań człowieka. K. Denek' zauważa, że często posługujemy się pojęciem wartości, nie zawsze jednak zastanawiamy się nad jego istotą. Tymczasem wartości można interpretować w aspekcie filozoficznym, psychologicznym, socjologicznym, antropologicznym i ekonomicznym. Zawsze jednak wartość jest synonimem pewnego dobra, oznacza też (inaczej) ideę, cel, doskonałość, normę. Analizując literaturę przedmiotu K. Denek stwierdza, że najczęściej odwołujemy się do wartości w ujęciu filozofii. Wartości mogą oznaczać rzeczy lub cechy czegoś, co jest dla człowieka znaczące, jak też myśli, przedmioty, cechy i zdarzenia, które takimi są (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23250 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Paprotna_O_wartosciach_cenionych_przez.pdf | 400,11 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons