Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23250
Tytuł: O wartościach cenionych przez nauczycieli przedszkoli
Autor: Paprotna, Gabriela
Słowa kluczowe: edukacja; dobro dziecka; wartości
Data wydania: 1997
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1997, nr 1, s. 85-92
Abstrakt: Obecnie w edukacji wiele uwagi poświęca się problematyce wartości. Wiąże się to ze stopniowym odchodzeniem od kształcenia adaptacyjnego (dla wiadomości i umiejętności) na rzecz kształcenia kreatywnego, w którym wartości wyznaczają kierunek działań człowieka. K. Denek' zauważa, że często posługujemy się pojęciem wartości, nie zawsze jednak zastanawiamy się nad jego istotą. Tymczasem wartości można interpretować w aspekcie filozoficznym, psychologicznym, socjologicznym, antropologicznym i ekonomicznym. Zawsze jednak wartość jest synonimem pewnego dobra, oznacza też (inaczej) ideę, cel, doskonałość, normę. Analizując literaturę przedmiotu K. Denek stwierdza, że najczęściej odwołujemy się do wartości w ujęciu filozofii. Wartości mogą oznaczać rzeczy lub cechy czegoś, co jest dla człowieka znaczące, jak też myśli, przedmioty, cechy i zdarzenia, które takimi są (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23250
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Paprotna_O_wartosciach_cenionych_przez.pdf400,11 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons