Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23765
Tytuł: Edukacja nie powstaje w próżni. Wstęp
Autor: Kunce, Aleksandra
Słowa kluczowe: edukacja; kultura; deficyty edukacji
Data wydania: 2022
Wydawca: Katowice : Morgenroth
Źródło: E. Kulas (red.), "Deficyty edukacji - diagnoza kulturowa" (S. 7-9). Katowice : Morgenroth
Abstrakt: "Edukacja nie powstaje w próżni. Nie stanowi neutralnego projektu. Uniwersalny rozmach czy aspiracje powszechności nie są w stanie przykryć jej kulturowego podłoża. Bez względu na dążenia do objęcia parasolem szkolnym „wszystkich” uplasowanych „wszędzie” (pooświeceniowe ideały są partykularnym „produktem” europejskim), przykuwa naszą uwagę grunt kultury, solidniejszy niż nam się wydaje. Odporniejszy niż globalne rozmycie. Trzeba jedynie wniknąć w głąb zakotwiczenia edukacji w kontekstach kulturowych, odsłonić jej zakorzenienie we wzorach namysłu i zachowań, w wyobrażeniach człowieka oraz wspólnoty, w rytmach codzienności i odświętności, a końcu w ugruntowaniu metafizycznym – odmiennie rozstrzygającym to, o co warto się spierać, jak podjęcie życia i śmierci, wolności, woli i konieczności, losu, Boga, prawdy etc." (fragm.)
Opis: E. Kulas (red.), "Deficyty edukacji - diagnoza kulturowa". Katowice : Morgenroth to publikacja Koła Naukowego "Educatione et Cultura" Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy Wydziale Nauk Społecznych (opiekun Koła: Aleksandra Kunce), zrzeszającego studentów Wydziału Humanistycznego i Wydziału Nauk Społecznych.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23765
ISBN: 978-83-965536-0-7
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kunce_Edukacja_nie_powstaje_w_prozni_Wstep.pdf597,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons