Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2389
Title: Uwolnić interpretację
Authors: Jaskółowa, Ewa
Keywords: literatura polska; nauczanie; interpretacja dzieł literackich; szkolna dydaktyka; metodologia badań literackich
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: E. Jaskóła, K. Jędrych (red.), “Nowe odsłony klasyki w szkole : literatura XIX wieku” (s. 39-45). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The article is an overview of contemporary methodologies of the literary studies and waysof reading that could be transposed to the school didactics of the Polish studies derivingfrom them. The author underlines the necessity to teach the interpretation of literary works inschools, saying that it is the only method of getting learners interested in a text, also the onewritten in the 19th century and earlier. Teaching interpretation in schools is seen by her asa result of a teacher being well-prepared for it and educated at the modern university.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2389
ISBN: 9788322621639
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jaskolowa_Uwolnic_interpretacje.pdf267,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons