Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2453
Tytuł: Nauczyciele i edukacja międzykulturowa
Autor: Kitlińska-Król, Małgorzata
Słowa kluczowe: multicultural education; teacher
Data wydania: 2013
Źródło: Chowanna, 2013, t. 2, s. 275-288
Abstrakt: Multicultural education is becoming for a modern society an indispensible element of its functioning. It is a civilization requirement. In this paper I attempt to define the condition and the range of knowledge as well as the competence of pedagogues who ought to implement the concepts of multicultural education. As a consequence of the research results I put forward the question concerning the educators’ stage of preparation for the tasks assigned by the developing society. I consider the following issues: whether a professionally educated teacher actually prepares their students/pupils for open to diversity learning which would enable them to “tame” the difficult to predict future and to create the changes? Do they induce self‑realisation and creative activity being simultaneously the example of promoter of changes.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2453
ISSN: 0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiPS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kitlinska_Krol_Nauczyciele_i_edukacja_miedzykulturowa.pdf634,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons