Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/2620
Tytuł: | O sposobach wprowadzania wiedzy językowej w podręcznikach szkolnych dawniej i dziś |
Autor: | Zok-Smoła, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | wiedza językowa; podręczniki |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska (red.), "Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 323-334). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Celem niniejszego artykułu jest krótkie przedstawienie różnych
— mniej lub bardziej nowoczesnych — sposobów wprowadzania
wiedzy językowej w aktualnie obowiązujących podręcznikach do
kształcenia językowego na poziomie szkoły gimnazjalnej i porównanie
ich z publikacjami obowiązującymi kilkadziesiąt lat temu
w ostatnich klasach ośmioletniej szkoły podstawowej. Kluczowym
elementem przeglądu chciałabym uczynić obserwację występujących
w nich strategii wprowadzania wiedzy, które mogą przybierać
postać dedukcji lub indukcji. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2620 |
ISBN: | 9788380122680 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|