Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/2625
Tytuł: | Językowy obraz czasu - na podstawie definicji uczennic szkół podstawowych |
Autor: | Kubarek, Marta |
Słowa kluczowe: | czas; językowy obraz |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska (red.), "Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 349-361). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Zmiany, przemijanie, zegary, wyznaczane terminy czy cykliczność
zjawisk świadczą o istnieniu czasu. Nie budzi to żadnych wątpliwości
— czas jest nieustannym towarzyszem naszego życia. Jak
pisze Elżbieta Tarkowska: „Kategoria czasu należy do najbardziej
podstawowych kategorii, za pomocą których ludzie postrzegają
rzeczywistość; należy do zestawu uniwersalnych pojęć porządkujących,
czyniących zrozumiałym uniwersum. Czas jest nieuchronnym
składnikiem wszelkiego doświadczenia indywidualnego i zbiorowego,
a organizacja czasu jest wymogiem życia zbiorowego”.
Można zatem uznać czas za element niezbędny, obligatoryjny
dla człowieka. Bez czasu nie byłoby istnienia, niemożliwe stałoby
się poznanie. Czas warunkuje sposób postrzegania rzeczywistości.
Staje się ważny zarówno w doświadczeniu jednostki, jak i całych
zbiorowości. Jednak pozostaje pytanie, czym on jest. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2625 |
ISBN: | 9788380122680 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|