Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2820
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGuzy, Anna-
dc.date.accessioned2018-04-18T09:16:46Z-
dc.date.available2018-04-18T09:16:46Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 20 (2009), s. 86-98pl_PL
dc.identifier.issn0208-5011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2820-
dc.description.abstractThe article refers to the determinants of learners’ linguistic competence. It defines the influence of spatial competence (understood here as a sum of abilities within the scope of imagination and spacious orientation) on reading comprehension skills. The article consists of two parts. In the first one, it outlines the issue of gaining spatial competence and its impact on linguistic competences (i.e. orthography and lexis). The second part, on the other hand, presents the results of the studies on the influence of different types of tasks done by primary school learners (short answer, matching and essay tasks, etc.). The studies show a substantial influence of imagination and spacious orientation on reading comprehension skills (on the example of primary school sixth grade learners).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkompetencja przestrzennapl_PL
dc.subjectkompetencje językowepl_PL
dc.subjectjęzyk polski nauczaniepl_PL
dc.titleUmiejętność czytania ze zrozumieniem a kompetencja przestrzennapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiegopl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Guzy_Umiejetnosc_czytania_ze_zrozumieniem.pdf683,95 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons