DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Guzy, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T09:16:46Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T09:16:46Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 20 (2009), s. 86-98 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2820 | - |
dc.description.abstract | The article refers to the determinants of learners’ linguistic competence. It defines the influence
of spatial competence (understood here as a sum of abilities within the scope of imagination
and spacious orientation) on reading comprehension skills. The article consists of two parts. In the
first one, it outlines the issue of gaining spatial competence and its impact on linguistic competences
(i.e. orthography and lexis). The second part, on the other hand, presents the results of the
studies on the influence of different types of tasks done by primary school learners (short answer,
matching and essay tasks, etc.).
The studies show a substantial influence of imagination and spacious orientation on reading
comprehension skills (on the example of primary school sixth grade learners). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kompetencja przestrzenna | pl_PL |
dc.subject | kompetencje językowe | pl_PL |
dc.subject | język polski nauczanie | pl_PL |
dc.title | Umiejętność czytania ze zrozumieniem a kompetencja przestrzenna | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|