http://hdl.handle.net/20.500.12128/2822
Tytuł: | Saturacja dydaktyki uczelni wyższej : stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy |
Autor: | Kożusznik, Barbara |
Słowa kluczowe: | proces dydaktyczny w szkolnictwie wyższym; idea przedsiębiorczości; kreatywność; innowacje |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | B. Kożusznik, J. Polak (red.), “Uczyć z pasją : wskazówki dla nauczycieli akademickich” (s. 33-57). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Aside from factual knowledge not only should didactic process in higher education be focused on accomplishing objectives, which would mean that students gain more knowledge, but also on achieving many other objectives. It should meet new demands stated by labor market environment as well as challenges mounted by advanced technologies, and any challenges of the conceptual era, or anticipation of creativity and innovation. It does no longer suffice to offer students merely the knowledge. They need to be provided with a certain „knowledge manual,” that is tools that would handle the perfecting of creativity, entrepreneurship, and innovation. Practically, it evokes the notion of „saturation” of education with the idea of entrepreneurship and proactivity, as well as the ideas of creativity and innovation. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2822 |
ISBN: | 9788380121362 9788322622940 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kozusznik_Saturacja_dydaktyki_uczelni_wyzszej_Stymulowanie_kreatywnosci.pdf | 674,44 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons