Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2822
Tytuł: Saturacja dydaktyki uczelni wyższej : stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy
Autor: Kożusznik, Barbara
Słowa kluczowe: proces dydaktyczny w szkolnictwie wyższym; idea przedsiębiorczości; kreatywność; innowacje
Data wydania: 2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Kożusznik, J. Polak (red.), “Uczyć z pasją : wskazówki dla nauczycieli akademickich” (s. 33-57). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Aside from factual knowledge not only should didactic process in higher education be focused on accomplishing objectives, which would mean that students gain more knowledge, but also on achieving many other objectives. It should meet new demands stated by labor market environment as well as challenges mounted by advanced technologies, and any challenges of the conceptual era, or anticipation of creativity and innovation. It does no longer suffice to offer students merely the knowledge. They need to be provided with a certain „knowledge manual,” that is tools that would handle the perfecting of creativity, entrepreneurship, and innovation. Practically, it evokes the notion of „saturation” of education with the idea of entrepreneurship and proactivity, as well as the ideas of creativity and innovation.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2822
ISBN: 9788380121362
9788322622940
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kozusznik_Saturacja_dydaktyki_uczelni_wyzszej_Stymulowanie_kreatywnosci.pdf674,44 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons