Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2833
Tytuł: Dydaktyka z żywym organizmem w tle : jak ciekawie nauczyć i nie zabić?
Autor: Doleżych, Bogdan
Nakonieczny, Mirosław
Słowa kluczowe: umiejętności dydaktyczne nauczycieli akademickich; rekomendacje dla nauczycieli akademickich; "Dekalog Dydaktyczny"; nauki przyrodnicze
Data wydania: 2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Kożusznik, J. Polak (red.), “Uczyć z pasją : wskazówki dla nauczycieli akademickich” (s. 61-91). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article offers recommendations for academic teachers who deal with natural sciences in under- and graduate university or college courses. Difficulties are discussed, and solutions are offered with reference to courses that require the use of a living organism, an instrument, a model or solutions that are available on the Internet. The paper proceeds by putting emphasis on frequent mistakes which lead to situations when requirements that students have to meet are not compatible with the form and content of classes. Furthermore, the idea here is to provide academic teachers with information on how to prepare a presentation that would leave a trace in students’ mind. The discussion also includes optimal ways of assessment of laboratories, tutorials and seminars. Readers are presented with literary as well Internet sources that may prove helpful in perfecting particular didactic skills which academic teachers need to learn in order to teach natural sciences courses efficiently. The article ends with a set of practical directives, a “Didactic Decalogue.”
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2833
ISBN: 9788322622940
9788380121362
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNP)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dolezych_Dydaktyka_z_zywym_organizmem_w_tle_Jak_ciekawie.pdf681,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons