DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ogłoza, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T09:48:58Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T09:48:58Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 22 (2013), s. 67-88 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2838 | - |
dc.description.abstract | In the paper I tried to encourage to read the Janusz Szuber’s (a poet from Sanok) poetry book
published in 2011. I proposed also some ways of reading the book in class in secondary school.
I provided a detailed analysis of poems from four parts of the cycle “To Say. Anything” and
interpreted them in various contexts. I described also the cover and explained the title. Based on
analysis of poems I highlighted the most important themes and I evaluated the book.
In the didactic part of the paper I justified the importance of reading poetry books in class
and I proposed some tasks for secondary school students. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Janusz Szuber | pl_PL |
dc.subject | Powiedzieć. Cokolwiek | pl_PL |
dc.title | "Powiedzieć. Cokolwiek" Janusza Szubera - próba lektury i projekt dydaktyczny | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|