DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Langer, Hanna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-23T11:36:03Z | - |
dc.date.available | 2018-04-23T11:36:03Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2" (S. 177-188). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322618158 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3075 | - |
dc.description.abstract | Przekształcenie bibliotek szkolnych z placówek gromadzących tradycyjne
zbiory biblioteczne na wielofunkcyjne i interdyscyplinarne ośrodki kształcenia
uczniów rozpoczęto w drugiej połowie XX wieku. Ówczesne zmiany w międzynarodowym
bibliotekarstwie szkolnym zapoczątkowały zapisy w amerykańskim dokumencie
standaryzacyjnym z 1969 roku1, w którym zwrócono uwagę na konieczność
tworzenia media center jako interdyscyplinarnych ośrodków dysponujących
wszystkimi typami dokumentów niezbędnych do realizacji programu dydaktyczno‑wychowawczego
szkoły. Międzynarodowe zalecenia uwzględniono w polskim bibliotekarstwie szkolnym.
Zwrócono uwagę na konieczność przygotowania uczniów szkół średnich
(ogólnokształcących i zawodowych) do korzystania z informacji naukowej, technicznej
i ekonomicznej (inte). Jednak postulat włączenia jej problematyki — np.
różne rodzaje źródeł informacji naukowej, jej wyszukiwanie, rodzaje wydawnictw
bibliograficznych, sporządzanie zestawień bibliograficznych — do programu nauczania
języka polskiego, jako przedmiotu wiodącego w nauczaniu metod i form
pracy z książką, nie w pełni został zrealizowany. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | biblioteka szkolna | pl_PL |
dc.subject | przysposobienie czytelnicze i informacyjne | pl_PL |
dc.subject | rola nauczyciela bibliotekarza | pl_PL |
dc.title | Biblioteka szkolna ośrodkiem edukacji : od "Przysposobienia czytelniczego i informacyjnego" do "Edukacji czytelniczej i medialnej" | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|