DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Langer, Hanna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-23T11:36:11Z | - |
dc.date.available | 2018-04-23T11:36:11Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2" (S. 189-200). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322618158 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3076 | - |
dc.description.abstract | Misją biblioteki publicznej — jak zapisano w Manifeście bibliotek publicznych
IFLA/UNESCO — „jest kształtowanie i wyrabianie nawyków czytelniczych dzieci
od jak najwcześniejszych lat”, jak również „stymulowanie wyobraźni i twórczości
dzieci i młodzieży”. Choć biblioteka publiczna powinna zaspokajać potrzeby
wszystkich grup czytelniczych, to jednak jedną z nich — dzieci — należy
traktować w sposób priorytetowy, bo „jeżeli we wczesnym dzieciństwie zaszczepi
się u dzieci fascynację wiedzą i wytworami myśli ludzkiej, to będą one korzystać
z tych tak kluczowych narzędzi rozwoju osobistego w całym swoim życiu”. Przyjęcie
zatem do bibliotek jak najmłodszych użytkowników daje dużą gwarancję, że
pozostaną oni czytelnikami na długo. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | alfabetyzacja rodzinna | pl_PL |
dc.subject | family literacy | pl_PL |
dc.subject | biblioteki publiczne dla dzieci | pl_PL |
dc.title | Biblioteki publiczne dla dzieci w Polsce w świetle form pracy z czytelnikiem | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|