DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Langer, Hanna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-25T11:42:10Z | - |
dc.date.available | 2018-04-25T11:42:10Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (1945-1989). T. 3" (S. 328-351). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322621196 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3198 | - |
dc.description.abstract | Problematykę bibliotek szkolnych należy rozważać przynajmniej w dwóch
aspektach — miejsca w ogólnokrajowej sieci bibliotecznej oraz pozycji w systemie
oświaty. Poszczególne okresy rozwoju bibliotek szkolnych wyznaczają zatem
zarówno zmiany organizacyjne i prawne w bibliotekarstwie, jak również przeprowadzone
reformy systemu oświaty.
Wskutek działań wojennych, ale przede wszystkim polityki okupanta wobec
polskiej kultury w czasie drugiej wojny światowej, zniszczeniu uległy m.in. księgozbiory
prywatne i państwowe, w tym zasoby bibliotek szkolnych, których straty
oszacowano na 84%. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | biblioteki szkolne | pl_PL |
dc.subject | funkcja pedagogiczna biblioteki szkolnej | pl_PL |
dc.subject | system oświaty w Polsce | pl_PL |
dc.subject | cenzura w bibliotekach | pl_PL |
dc.title | Rozwój bibliotek szkolnych w Polsce w latach 1945-1980 | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|