Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3198
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLanger, Hanna-
dc.date.accessioned2018-04-25T11:42:10Z-
dc.date.available2018-04-25T11:42:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationK. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (1945-1989). T. 3" (S. 328-351). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322621196-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3198-
dc.description.abstractProblematykę bibliotek szkolnych należy rozważać przynajmniej w dwóch aspektach — miejsca w ogólnokrajowej sieci bibliotecznej oraz pozycji w systemie oświaty. Poszczególne okresy rozwoju bibliotek szkolnych wyznaczają zatem zarówno zmiany organizacyjne i prawne w bibliotekarstwie, jak również przeprowadzone reformy systemu oświaty. Wskutek działań wojennych, ale przede wszystkim polityki okupanta wobec polskiej kultury w czasie drugiej wojny światowej, zniszczeniu uległy m.in. księgozbiory prywatne i państwowe, w tym zasoby bibliotek szkolnych, których straty oszacowano na 84%.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectbiblioteki szkolnepl_PL
dc.subjectfunkcja pedagogiczna biblioteki szkolnejpl_PL
dc.subjectsystem oświaty w Polscepl_PL
dc.subjectcenzura w bibliotekachpl_PL
dc.titleRozwój bibliotek szkolnych w Polsce w latach 1945-1980pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Langer_Rozwoj_bibliotek_szkolnych_w_Polsce_w_latach_1945_1980.pdf562,06 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons