Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/321
Tytuł: | Introspection in research on foreign language teaching and learning |
Autor: | Gabryś-Barker, Danuta |
Słowa kluczowe: | Introspekcja; Metoda badawcza; Nauczanie języków obcych |
Data wydania: | 2011 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker (red.), "Action research in teacher development: an overview of research methodology" (s. 121-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Rozdział niniejszy prezentuje metody introspekcyjne oraz możliwości zastosowania ich w prowadzonych przez nauczyciela zarówno w klasie, jak i poza nią badaniach nad uczeniem się/przyswajaniem języka obcego. Główny wątek stanowi tu opis metody introspekcji symultanicznej, która jest stosunkowo mało znana, pozwala jednak na bliski wgląd w procesy myślowe uczniów, ich strategie zapamiętywania i uczenia się języka obcego. Autorka dokonała przeglądu najbardziej znaczących (spośród przeprowadzonych w ostatnich latach) badań nad przyswajaniem/uczeniem się języka z zastosowaniem omawianej metody. Introspekcja symultaniczna, będąca metodą niezbyt rozpowszechnioną, wymaga treningu tak ze strony prowadzących badania, jak i tym badaniom poddających się osób. W rozdziale przedstawione zostały przykłady badań, typu danych oraz sposobu ich analizy. Rozdział uzupełnia zestaw pytań badawczych i zadań dla nauczyciela (bądź studenta) z zastosowaniem metody introspekcji symultanicznej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/321 |
ISBN: | 978-83-226-1965-0 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|