Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3421
Tytuł: Dzieci i książki w Bibliotece Shoah
Autor: Wójcik-Dudek, Małgorzata
Słowa kluczowe: Biblioteka Shoah; literatura dziecięca; literatura młodzieżowa; literatura Zagłady; literatura o holokauście
Data wydania: 2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek, A. Zok-Smoła (red.), " (Przed)szkolne spotkania z lekturą" (S. 81-95). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The author of the article analyses issues concerning the role of a book and reading during the Holocaust on the basis of chosen books dedicated to a young reader. According to the researcher, war experiences of little protagonists intersect with literary stories which help children to survive or become a metaphor of their fears, dreams and all things that are intangible. What is more, the book and its war reading are a symbol of a particular order which has been lost during the war and seems to be impossible to retrieve. That is why the definition of Akademia Pana Kleksa (Mr Kleks’ Academy) by J. Brzechwa as the story about the world, which on the one hand is destroyed by the Holocaust, but on the other is degraded by the lack of ink which ensures the cohesion of the story about the world, has a key meaning for the analysed problem.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3421
ISBN: 9788380126237
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik_Dudek_Dzieci_i_ksiazki_w_Bibliotece_Shoah.pdf390,39 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons