DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ledwoń, Dawid | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-08T09:50:48Z | - |
dc.date.available | 2018-05-08T09:50:48Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Teologia Młodych, Nr 2 (2013), s. 40-53 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-9809 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3453 | - |
dc.description.abstract | Kwestia wychowania jest mniej znana wśród tematów teologicznych, które rozpatrywane są we współczesnych badaniach egzegetycznych nad czwartą Ewangelią. Temat ten nie jest ściśle powiązany z leksyką tekstu Janowego, w którym brak terminów paideuō (wychowywać, prowadzić) oraz paidagōgos (pedagog, mistrz). Należy natomiast wydobyć je z wieloaspektowej postawy Boga względem człowieka. Można wyróżnić cztery grupy uczniów, które uczestniczą w procesie wychowania Bożego: uczniowie Jana, Jezusa, Boga oraz Mojżesza. W procesie tym można wyróżnić następujące etapy formacji uczniów: przygotowanie za pośrednictwem Pism oraz działalności chrzcielnej Jana, wychowanie prowadzone przez Syna i kontynuowane przez Ducha Świętego. Na końcu studium znajduje się krótka refleksja dotycząca różnic pomiędzy modelem wychowania pochodzącym od Boga w czwartej Ewangelii a wywodzącym się z systemów, które funkcjonują we współczesnym życiu rodzinnym i społecznym. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | czwarta Ewangelia | pl_PL |
dc.subject | formacja | pl_PL |
dc.subject | ewangelista Jan | pl_PL |
dc.subject | Bóg Ojciec | pl_PL |
dc.subject | Syn Boży | pl_PL |
dc.subject | Duch Święty | pl_PL |
dc.subject | uczniowie | pl_PL |
dc.title | Wychowanie w czwartej Ewangelii | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Teologia Młodych | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|