http://hdl.handle.net/20.500.12128/3564
Tytuł: | Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów |
Autor: | Kłoda-Staniecko, Bartosz |
Słowa kluczowe: | new media; cyberculture; media language; education; media literacy; programming |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach |
Źródło: | J. Budzik, I. Copik (red.), "Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk" (S. 63-88). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | In the following essay I analyze the need for proper media literacy education in the age of information. I exhibit three different forms of communication – writing, pictures and cybertext, and describe distinctions between those structures and methods by which they organize information and create culture. My research is based on film and new media theory supported by cognitive psychology studies of mass media communication and visual culture. Cyberculture requires fluent skills of man-machine communication as well as the ability to decode audiovisual data. Lack of those predispositions hampers (or in some cases even prevents) efficient participation in shaping the cyberculture. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3564 |
ISBN: | 9788380127203 9788380127210 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kloda_Staniecko_Zrozumiec_cyberkulture.pdf | 7,17 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons