DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kojs, Wojciech | - |
dc.contributor.author | Urban-Kojs, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-16T05:49:37Z | - |
dc.date.available | 2018-05-16T05:49:37Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | E. Syrek (red.), "Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Andrzejowi Radziewiczowi-Winnickiemu w 65. rocznicę urodzin" (S. 312-324). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322619674 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3597 | - |
dc.description.abstract | Rozważania nad edukacją całożyciową obejmują swym zakresem problemy dotyczące różnorodnych, mniej lub bardziej powiązanych z sobą zdarzeń. Ich porządkowaniu i rozwiązywaniu służy tzw. podejście systemowe.
W przyjętym tu postępowaniu systemem nadrzędnym jest społeczeństwo, a jego niezbywalną częścią — edukacja. Edukacja całożyciowa może stanowić mądry, zintegrowany, służący jednostce i społeczeństwu
system działań kształcąco-wychowawczych. Może jednak ze względu na inne swe właściwości ujemnie wpływać na rozwój systemu, z którym jest związana. Rozwój systemu społecznego (osobowego) to proces wzajemnie
powiązanych przemian różnych sfer i form jego życia, przyczyniających się do wzrostu stopnia jego złożoności jako całości i złożoności współtworzących go podsystemów. To proces ilościowych i jakościowych zmian, zanikania lub pojawiania się nowych właściwości systemów i podsystemów. Dokonuje się on — jak każdy inny proces — w określonym czasie i miejscu, ma temporalny i przestrzenny wymiar. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja całożyciowa | pl_PL |
dc.subject | pedagogika społeczna | pl_PL |
dc.title | Społeczne, osobowe i pedagogiczne aspekty edukacji całożyciowej człowieka | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|