Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3604
Tytuł: | O kategoriach przydatnych w analizie sytuacji szkolnej dziecka niepełnosprawnego : przyczynek do problematyzowania codzienności |
Autor: | Gajdzica, Zenon |
Słowa kluczowe: | sytuacje szkolne; dziecko niepełnosprawne; analiza psychologiczna |
Data wydania: | 2010 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | E. Syrek (red.), "Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Andrzejowi Radziewiczowi-Winnickiemu w 65. rocznicę urodzin" (S. 325-334). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Wykorzystywanie różnorodnych kategorii w analizach pedagogicznych jest zjawiskiem powszechnym. Ściśle wiąże się z kategoryzacją, którą można rozumieć dwojako. W pierwszym znaczeniu traktowana jest jako proces,
jest zatem ciągiem operacji poznawczych dokonywanych na rozpatrywanym przedmiocie. Służy nieustannym próbom porządkowania i klasyfikowania zjawisk, procesów, zdarzeń, przedmiotów. W drugim znaczeniu jest
opisem stanu przynależności do pewnej kategorii. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3604 |
ISBN: | 9788322619674 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|